Uitgave per selectiecriterium

Deze grafieken geven op basis van de meest recente data een overzicht van de doelgroepen waar partijen zich in hun advertenties op focussen in de aanloop van de partijen. We focussen ons uitsluitend op Meta-platformen (Facebook en Instagram), aangezien zij politieke adverteerders het meeste keuze geven in het richten van een advertentie op een doelgroep.

Hoeveel geld gaven campagnes uit aan verschillende doelgroepen? De onderstaande grafieken tonen zowel de totale uitgaven als de uitgaven per politieke partij.

De hier getoonde gegevens verwijzen naar de laatste 30 dagen (11 May - 9 Jun 2024).

Let op: Verschillende selectiecriteria kunnen overlappen, dus het totaal kan meer dan 100% bedragen.

Dit gedeelte toont de lijsttrekkers voor de verkiezingen voor het Europees Parlement voor elke partij.

Dit gedeelte toont de lijsttrekkers voor de federale verkiezingen voor elke partij.

Dit gedeelte toont de lijsttrekkers voor de verkiezingen in Vlaanderen voor elke partij.

Dit gedeelte toont de lijsttrekkers voor de verkiezingen in Brussel voor elke partij.